Forældresamarbejde

I Villa Berthe lægger vi stor vægt på en åben og tæt forældrekontakt, som en forudsætning for et godt samarbejde til gavn for børnenes trivsel i institutionen. Det er i den daglige kontakt at tilliden og trygheden skabes for både børn og forældre. Vi ønsker at videreformidle et billede af barnets liv i institutionen, hvad de er optagede af, hvilke relationer de indgår i og om glæder eller problemstillinger for den enkelte. På samme måde ønsker vi at høre om barnets liv derhjemme, så vi har de bedste forudsætninger til at forstå og imødekomme barnets behov. Det er vigtigt for os at vide, hvis der er sket en hændelse i familien, som kan have betydning for jeres barns trivsel. Det er vigtigt for os at understrege, at man kan henvende sig om alt, både om de mindre og de større emner.